vrijdag 4 juli 2008

Werk aan de winkel!

Onderweg naar Amsterdam in een uiterst milieuvriendelijke NS trein slaat de schrik me om het hart. Ik heb net de gratis krant Metro gepakt (over papierverspilling gesproken) en de voorpagina bekeken. De 'Poll van de dag' gaat over het klimaat. De stelling luidt:

"Ik heb genoeg van de hype over verbetering van het klimaat."

De uitslag was:
Ja: 91%
Nee: 9%

Buiten alle op- en aanmerkingen die je kan maken over de stelling zelf, blijft dit een verontrustende uitslag. Bijna heel Nederland is het klimaat zat! En dat terwijl wij nog moeten beginnen. Maandag krijgen wij als ambassadeurs ons officiele startschot. Ik stel voor dat we dan als de wiedeweerga de Metro gaan bellen met het verzoek om een nieuwe poll:

"Ik heb nog lang geen genoeg van de Fairclimate Ambassadeurs."

Wedden dat dan de uitslag, met uitzondering van een jaloerse WNF ambassadeur, overweldigend positief zal zijn? We zijn nog niet eens begonnen, maar er is genoeg werk aan de winkel!

by Matthijs de Raad

Geen opmerkingen: