vrijdag 13 juni 2008

Matthijs de Raad

Matthijs de Raad
Read Matthijs blog posts

Tijdens de Afrikadag 2008 stond op mijn naambordje ‘Matthijs de Raad: FairClimate Ambassadeur'. Volgens het Van Dale (online) woordenboek betekent het woord ‘ambassadeur':
"De hoogste diplomatieke ambtenaar als vertegenwoordiger van een regering bij een andere regering"

Het lijkt me duidelijk dat deze betekenis niet de juiste is. Ik ben geen diplomatieke ambtenaar en vertegenwoordig geen regering. Hoe moet ik mijn ambassadeurschap dan bekijken? In de krant, op de radio en op de televisie hoor je regelmatig kreten als:

"Hallo, ik ben Isa Hoes, ambassadeur van Kinderstem."
"Sylvana Simons is ambassadeur van Simavi en ging op reis naar Kenia."

Read more

1 opmerking:

Anoniem zei

heej matthijsje,
veel plezier hé
en overleef het wel.

-xxx-Tessiej

PS groetjes van mijn ouders en fumpje