vrijdag 4 juli 2008

Ik word gelanceerd/geinaugureerd op 7 juli!

Wat een bemoedigende boodschap van het nederlandse publiek in de Metro vandaag! (zie weblog van Matthijs) Maar is het inderdaad niet tijd dat de 'hype' rondom het klimaat eens is afgelopen en dat dat plaats maakt voor een wat meer structureel besef?
Inderdaad werk aan de winkel dus voor ons FairClimate Ambassadeurs.
We hebben niet stilgezeten de afgelopen tijd en maandag is het dan zover: dan word ik 'geinaugeerd' als ambassadeur van FairClimate. Ik heb er flink wat trainingsdagen opzitten en ik weet veel meer over klimaatverandering (kan ik eindelijk meepraten met mijn Wageningse vrienden ;-))

Ik ben heel benieuwd naar de lancering maandag, gelukkig heb ik al wat kunnen oefenen afgelopen vrijdag, toen mocht ik in de aula van de universiteit mijn diploma ondertekenen -> krabbeltje zetten en trots lachen! Of moet ik de lancering meer vergelijken met de inauguratie bij mijn studentenvereniging? Ten overstaan van vele mensen vertellen wat ik nou eigenlijk kom doen en indien het de menigte niet zint vertolkt zich dat in bekogeling met eieren of tomaten. Ik hoop dat dit laatste me bespaard gaat blijven... :-)
Toen was ik echter 18 jaar en had nog geen flauw benul van wat ik kwam doen. Inmiddels is dat wel anders en heb ik als FairClimate Ambassadeur een hele belangrijke boodschap te vertellen en zijn er dilemma's die ik mensen voor wil leggen.
Ik hoop dan ook dat er veel geinteresseerden aanwezig zijn maandag die samen met ons willen nadenken over deze dilemma's! Minister Koenders is ieder geval de eerste die een dilemma voorgelegd krijgt en daarnaast zal hij ons het allerlaatste college van onze ambassadeurs academie geven over ontwikkelingssamenwerking.
Nu nog hopen op een lekker warm zonnetje en de dag kan wat mij betreft niet meer stuk. Ik heb enorm veel zin in de lancering en mensen: laat die tomaten maar thuis!

I'll keep you posted!

by Anne Marie

Geen opmerkingen: